Jste zde

AD8283 aneb když radary předchází nehodě

Integrovaný obvod AD8283 – AFE pro automobilové radary s vysokou mírou integrace, nabídne zpracování signálu na přijímací trase spolu se strukturami pro zachytávání dat, takže lze jednoduše realizovat koncové systémy adaptivního řízení, detekci v mrtvém úhlu i další aplikace, které ve spojení s radarem umožní rozpoznání překážky a následné odpovídající manévry.

Bezpečnost osob, cestujících v automobilech, se stále vyvíjí – od pasivních systémů ve stylu bezpečnostních pásů, airbagů či detekce samotné havárie až po prostředky aktivního snímání se schopností vyhnout se srážce a účinně tak předejít dopravní nehodě. Jako obzvláště nadějný prvek pro podporu aktivního zabezpečení se přitom jeví radar, který má předpoklady výrazně omezit počet a také závážnost dopravních nehod, způsobených roztržitým chováním řidiče. Společnost Analog Devices, která má v této oblasti mnohé zkušenosti např. s podpůrnou technologií iMEMS®, určenou pro airbagy, které se tak staly naprosto běžnou výbavou automobilů, dnes představuje špičkový integrovaný obvod, označený jako

 
  • AD8283,
  • Radar Receive Path AFE: 6-Channel LNA/PGA/AAF with ADC.
 
Integrovaný obvod AD8283 – AFE pro automobilové radary s vysokou mírou integrace, nabídne zpracování signálu na přijímací trase spolu se strukturami pro zachytávání dat, takže lze jednoduše realizovat koncové systémy adaptivního řízení, detekci v mrtvém úhlu i další aplikace, které ve spojení s radarem umožní rozpoznání překážky a následné odpovídající manévry.
 
Šestikanálový obvod AD8283 vyhovuje požadavkům AEC-Q100, zatímco pracuje v rámci automobilového teplotního rozsahu od -40 °C až do +105 °C. Radarovým systémům umožňuje přijímat větší počet vysílaných signálů, které pak budou dekódovány s cílem identifikovat a začlenit překážku. Cenný čas, který tak získáme, se pak příznivě odrazí na schopnosti radaru vyhodnotit přibližné rozměry cíle.
 
Názornou ukázku přináší následující video:
 

 
AFE AD8283 v sobě integruje 12bitový, 80 MSPS (million samples per second) A/D převodník s 67 dB SNR (signal-to-noise ratio) a 68 dB SFDR (spurious-free dynamic range). Pochopitelně zde nesmí chybět ani vestavěné zpracování signálu včetně zesilovače s nastavitelným zesílením, nízkošumového zesilovače či programovatelného dolnopropustného eliptického filtru třetího řádu. Zisk definujeme pomocí rozhraní SPI a to v 6 dB krocích od 16 dB do 34 dB. Napěťový šum, vztažený vůči vstupu, při maximálním zesílení nepřekračuje velikost 3,5 nV/rtHz. Nová jednotka AFE nabídne volitelnou vstupní impedanci 200 Ω nebo 200 kΩ a spotřebovává jen 170 mW na jeden kanál. V rámci uceleného radarového návrhu lze AD8283 kombinovat s PLL (phase locked loop) ADF4158, rovněž od Analogu.
 
Řešení pro automobilový průmysl od Analog Devices – klikněte na obrázek 
 
Princip radarového systému – blokově
 

Dostupnost a cena:

Obvod AD8283 lze při odběru 1 000 ks pořídit již za $12.00. 72vývodové pouzdro typu LFCSP měří 10 mm × 10 mm.
 
Blokové schéma obvodu AD8283
 

Download a odkazy:

 
Hodnocení článku: