Jste zde

Sériová linka bezpečnostních systémů zadního výhledu

Nové struktury SerDes při podpoře celkové bezpečnosti v rámci automobilového průmyslu umožňují připojit až 20 metrů vzdálené snímací kamery jediným STP kabelem, po kterém vyšleme jak obrazová data, tak i řídicí povely.

Společnost Intersil oznamuje dostupnost integrovaného obvodu

  • ISL76321,
  • 16(+3)-bits, 8 to 50MHz Pixel Clock SerDes w/bidirectional control channel,

resp. unikátního SerDes rozhraní (Serializer / Deserializer), zaměřeného na bezpečnostní systémy zadního výhledu v automobilovém průmyslu. Takové řešení jednočipového transceiveru zjednodušuje návrh celého systému, protože vysílá video data spolu s obousměrnými řídicími informacemi po jediném STP kabelu (Shielded Twisted Pair, případně také s možností napájení). Zároveň tím ještě prodloužíme přípustnou vzdálenost pro přenosy, přičemž kvalita videa nebude nijak ohrožena. Struktura ISL76321 rozšiřuje dostupnou nabídku firemních polovodičů, takže vývojáři mají k dispozici ucelené řešení kamerového bezpečnostního systému zadního výhledu – tím zde rozumíme

  • aplikace s Techwell® (Display Management),
  • osvětlení s LED,
  • snímání intenzity okolního světla a také
  • řízení napájení.

Integrovaný obvod se zaměřuje na video data (šířka až 16 bitů) a také obousměrné řízení (I2C), to vše prostřednictvím jediného kabelu typu STP s podporou vysokorychlostních přenosů, přičemž údaje v číslicové podobě zde vysíláme na vzdálenosti, překračující solidních 20 metrů. Dálkové řízení druhého konce linky, žádoucí to rys obvodu ISL76321, umožňuje kontroléru přistupovat k příslušné jednotce prostřednictvím rozhraní I2C, tj. definovat provozní režimy či další nastavení, např. expozici či práci s okny. Taková vlastnost v podstatě usnadňuje provozování kamery v rámci praktických, dynamicky se měnících podmínek. Vysílání řídicích dat po stejném kabelu, kterým již „putují“ video data, zároveň vylučuje zbytečnou složitost kabeláže (asociace s tkalcovským stavem) a také snižuje hmotnost.

 

Kamerová linka obsahuje pár integrovaných obvodů ISL76321, propojených prostřednictvím jediného kabelu typu STP, čímž vytváříme sériovou datovou linku s podporou vysokého rozlišení, realizovanou mezi vzdálenou kamerou a centrální řídicí jednotkou. Rozhraní transceiveru se přitom dokáže přizpůsobit širokému rozsahu taktu jednotlivých obrazových bodů od 8 MHz až do 50 MHz, resp. přenosovým rychlostem surových dat až do 1 000 Mbps. Máme tak k dispozici docela odolné řešení – linku pro nasazení v automobilových, pasivních a také aktivních bezpečnostních systémech, využívajících obrazová data kamer. Může se jednat např. o systémy

  • Lane Departure Warning (varování při vychýlení se z jízdního pruhu),
  • Signpost Recognition (rozpoznání dopravních ukazatelů) či
  • Pedestrian Avoidance (vyhnutí se chodcům).

Zájem o takové technologie stále roste, jak ostatně dokládají nedávné výroky National Highway Traffic Safety Administration s návrhem, aby všechna nová vozidla ve Spojených státech amerických do roku 2014 podporovala vlastní kamerové systémy, takže chodci již pak nebudou tolik ohrožováni couvajícími řidiči.

Struktura ISL76321 využívá standardního kódování 8b / 10b pro zdokonalení signálové integrity; linka také může nabídnout možnost tzv. „hot pluggingu“. Aplikace se přitom nezalekne ani silně zarušeného prostředí – má ostatně nálepku „automobilová“ – jedná se o rychlý a jedinečný systém s PLL, zajišťující spolehlivost dané linky, tj. klíčový faktor kritických bezpečnostních systémů. V souvislosti s obvodem ISL76321, vyráběným v malém 48vývodovém pouzdru typu TQFN, ještě hovoříme o teplotním rozsahu -40 °C až +105 °C, který bude odpovídat AECQ100, úrovni 2.

Dostupnost a cena:

Při odběru 1 000 ks vychází jeden obvod ISL76321 na $4.55.

Download a odkazy:

 

Hodnocení článku: