Jste zde

eCube – bezplatná propagace a zviditelnění na internetu

Propagace na internetu je v dnešní době samozřejmostí. Vymyslet dobrý produkt je jedna věc, ale umět ho prodat věc druhá. Dobrý marketing a dobrá propagace je důležitá. Na co nám je produkt, o kterém víme, že je lepší než konkurenční zařízení, ale leží ve skladě a nikdo o něj nemá zájem.

Bezplatnou propagaci nabízí portál eCube. Jedná se o portál, který se zaměřuje na propagaci elektronických výrobků. Zjednodušeně se dá říci, že se jedná o katalog elektrotechnických výrobků, které jsou setříděny do příslušných kategorií. Na portálu eCube naleznete i odborné články o nejnovějších technologiích a elektronických součástkách. To vše přehledně a na jednom místě.

První, co musíme udělat, je registrace. Jedná se o vyplnění pár údajů jako je název společnosti, IČO, adresa apod. a uvedení webové stránky, například www.hw.cz. Musíte vyplnit všechny požadované údaje, jinak neproběhne úspěšná registrace.Systém vás automaticky upozorní na špatně vyplněné pole. Poté Vám přijde e-mail s přihlašovacími údaji a heslem, které lze po přihlášení samozřejmě změnit.

Obr. 1: Registrační formulář

Přidání nového produktu je otázkou několika minut. Vyplní se základní informace o produktu jako je název, jazyk, výrobce, kategorie a stručný popis. Obsáhlejší popis lze vytvořit v sekci doplňující detailní informace. Tyto informace budou mít svůj nadpis. Tím dostane popis přehlednou formu, jako například odstavce s nadpisy - Technické vlastnosti, Aplikace, Software apod. V sekci kategorie máme na výběr z mnoha oborů, kde se elektronika vyskytuje. Je to přehledně rozděleno na dvě podkategorie – Průmyslový sektor (dřevařský, automobilový, …) a Řešení pro (automatizace, IT, lékárenství, …). Vybrané kategorie jsou přehledně zobrazeny a lze je v průběhu editace změnit.     

Obr. 2:  Základní vlastnosti a Doplňující informace

Co mě docela překvapilo, byla nutnost vyplnění pole „Součástky použité v produktu“. Je to trochu nestandardní, jelikož si nedovedu představit hledat a vyplnit všechny součástky na plošném spoji. Určitě to souvisí s tím, že portál vzešel ze společnosti SOS electronic. A jak je všeobecně známo, SOS electronic je velký distributor elektronických součástek a komponent. Pravděpodobně tedy jde o to, jaké součástky z jejich portfolia jsou v produktu použity a jsou významné pro konstrukci produktu. Naštěstí lze vybírat z velkého množství součástek přehledně uspořádaných v jednotlivých kategoriích. Funguje i fulltextové vyhledávání. Pokud nechceme uvést součástku, třeba z konkurenčních důvodů, napíšeme do sekce např. rezistor. Obě pole musí být vyplněné.

Obr. 3: Výběr použité součástky

Co by to bylo za mediální propagaci bez obrázků a přiložených souborů (technických listů, specifikace, aplikačních poznámek atd.). Zde musím udělit pochvalu za jednoduché a praktické řešení vkládání souborů a obrázků. Můžeme volit klasickou cestu, čili kliknout na tlačítko „Vybrat obrázek“ nebo jednoduše obrázky či soubory „nasypat“ do připraveného pole. Lze jich přetáhnout více najednou. Po nahrání lze každý obrázek stručně okomentovat. Pro náročnější uživatele tu existuje možnost nahrání videa (uvedení odkazu na YouTube, Vimeo).

Obr. 4: Vložení obrázků a souborů

Obr. 5: Přehled vystavených produktů

Závěr:

Tím jsme se dostali na konec a můžeme zvolit buď „uložit“ nebo „uložit jako rozepsanou“ a později se vrátit a dokončit rozepsané dílo. Článek se přesune do složky čekající nebo rozepsaná, podle toho jakou volbu zvolíme. V obou složkách máme možnost náhledu, což představuje obrovskou výhodu. Vidíme přímo detail produktu, jak se zobrazí budoucím čtenářům. Pokud zvolíme uložit, čekáme několik minut až hodin než článek projde přes redakci a přesune se ze sekce čekající do sekce aktivní. Tím se naše prezentace dostane na veřejnost k potenciálním zákazníkům. Aktivní zůstane po dobu 6 měsíců. Tuto dobu lze bez problému prodloužit. Pokud ve vydaném článku najdeme nějakou chybu, nic se neděje, jelikož existuje možnost úpravy. Co mi chybí, je počitadlo návštěv u propagovaného produktu. Měli bychom tak přehled, kolik lidí článek zhlédlo.

Na závěr musím říct, že portál se jednoduše ovládá a vložení produktu trvá několik minut, tak proč toho nevyužít!  Během našeho testování se navíc odstranilo pár chyb a přidalo několik dobrých „vychytávek“, které zpříjemní a zrychlí vydání nového produktu.


Na několika odkazech je vidět, jak propagace na eCube vypadá:

 

Hodnocení článku: 

Kontaktujte svého distributora

* Hvězdičkou (*) označené údaje jsou povinné.

CAPTCHA
Toto je ochrana před spamem.