Redakce: Veletrh AMPER zaznamenal od svého založení v roce 1993 nevídaný nárůst ve všech parametrech, které jsou v tomto oboru důležité. Můžete na úvod shrnout některé nejpodstatnější údaje týkající se veletrhu v posledních letech?
Za tak dlouhé období existence se většinou změní mnoho. Stejně tomu je i u veletrhu
AMPER. Ustálení místa konání v Pražském veletržním
areálu v Letňanech v roce 2001 je jen jednou z mnoha podstatných změn, které mohu
v horizontu několika posledních let zmínit. Chcete-li slyšet některá
důležitá čísla, zajímavý je jistě počet vystavujících firem, který
vzrostl od roku 1993 z počtu 134 na současných 734 vystavujících společností.
Výstavní plocha byla postupně navyšována z 2.015 m2 na 17.253
m2. Návštěvnost v roce 2004 dosáhla téměř 50.000. V obecné
rovině lze poukázat na vrůstající zájem zahraničních vystavovatelů,
návštěvníků i mediálních partnerů, který nás samozřejmě
těší. Zájem o veletrh dokládá mimo jiné i nutnosti výstavby
nové haly pro potřeby vystavovatelů v roce 2005. Dochází tak k zvětšení
výstavní plochy oproti loňsku o 1000 m2.
Redakce: Veletrh, který se již bezpochyby stal vrcholnou událostí roku pro všechny společnosti patřící do oboru elektrotechniky a elektroniky, nabízí v České republice do nenahraditelné míry ucelenou prezentaci firem. Můžete pro čtenáře upřesnit, které obory jsou zde zastoupeny a zda došlo v tomto ohledu k podstatným změnám či posunům?
Návštěvníci veletrhu budou mít příležitost poznat a osobně kontaktovat více než 700 firem ze 21 zemí světa, patřících ke špičce v oborech: elektronické prvky a moduly, zařízení pro výrobu a rozvod el. energie, elektroinstalační technika, vodiče a kabely, pohony a výkonová elektronika, měřící a zkušební technika, automatizační, řídící a regulační technika, osvětlovací technika, elektrotepelná technika, zabezpečovací technika a systémová technika budov, stroje, zařízení, nářadí a pomůcky pro elektroniku a elektrotechniku.
V letošním roce byla zásadně změněna koncepce veletrhu ve vztahu k oboru telekomunikační a radiokomunikační techniky. Provázanost a oborová ucelenost přivedla ke vzniku nové samostatné „trojveletrží“: INTEC 2005 (veletrh informační a telekomunikační techniky), CREATIVE 2005 (veletrh zvukové, obrazové a osvětlovací techniky) a VISION 2005 (veletrh grafické, fotografické a tiskové techniky). Vzájemně propojené veletrhy této specializace budou moci zájemci přijít navštívit do týdne po veletrhu AMPER, přesněji od 14. 4. do 16. 4. 2005.
Důležité je také zmínit, že v současnosti se stále výrazněji
rozšiřuje oblast automatizační, řídící a regulační techniky. Firmy,
které do tohoto oboru spadají, zaujímají letos celou halu číslo 3.
Redakce: Data, operující s počtem domácích i zahraničních vystavovatelů a rozlohou prezentační plochy, hovoří bezesporu o významném překročení hranic České republiky. Zmínila jste stále vzrůstající zájem zahraničních vystavovatelů i mediálních partnerů. Jakými prostředky navazujete kontakty mimo Českou republiku? Do jaké míry je zajištěna celková mediální podpora veletrhu?
Rozsáhlá mediální podpora je jedním z hlavních nástrojů pro dosažení úspěchu události obdobného rozsahu, na tom se jistě shodneme. Spokojenost vystavovatelů, návštěvníků ze spektra odborné veřejnosti a zajištění obchodního úspěchu každé zúčastněné firmy i celého veletrhu by bez kvalitní podpory v této oblasti nebylo vůbec myslitelné.
Jednou z nejúčinnějších metod jak oslovit maximální počet vystavovatelů i
návštěvníků a dát o veletrhu vědět i za hranicemi České republiky je jistě
inzerce v zahraničním tisku. V letošním roce jsme tedy této formě propagace
věnovali intenzivní pozornost a stanovili si za cíl vybudovat hodnotnou síť zahraničních
kontaktů prostřednictvím mediální komunikace v odborném zahraničním tisku.
Podařilo se nám navázat spolupráci s 17 specializovanými periodiky v 11
zemích.
Redakce: Zmínila jste nutnost výstavby nové haly pro letošní ročník veletrhu. Jak probíhalo rozvrhování umístění jednotlivých společností? Jistě nejde ve všech ohledech vyhovět každému klientovi?
To jistě není možné, i když je pochopitelně v našemu zájmu uspokojit maximum
vystavovatelů do té míry, aby pro ně účast na veletrhu byla důležitým přínosem a
aby si byli jisti, že se jim snažíme v rámci možností vyjít vstříc.
Dlouhodobě se snažíme udržovat stejné oborové členění veletrhu a v jeho
rámci věnovat individuální pozornost každému klientovi. Je ale samozřejmě třeba
brát v potaz velikost objednané plochy, dispozice návrhů expozic, partnerské i
konkurenční vztahy firem a některé další faktory, které mají na
umístění vystavovatelů zásadní vliv. Vždy je potom třeba reagovat na
aktuální situaci, odrážející případný nárůst zájmu
v některém oboru, který se projeví navýšením nároků na
potřebnou plochu. Nastávají tak někdy nelehké situace, kdy je třeba umístění
korigovat s respektem k celkové jednotě oboru.
Redakce: S růstem zájmu vystavovatelů o účast na veletrhu AMPER souvisí jistě i nutnost zvyšování úrovně poskytovaných služeb. Na Vás, jako organizátory, je tak kladeno stále větší množství nároků. To nás přivádí k otázce, jaké nové služby či zlepšení chystáte pro Vaše klienty v roce 2005?
Máte pravdu, že je nutné přinášet vystavovatelům stále něco nového.
Vzrůstající úroveň celého výstavního areálu, prezentačních
prostor a služeb, poskytovaných v rámci veletrhu, je jistě předpokladem úspěchu.
V letošním roce je k nově dispozici hned několik služeb, které umožní
vystavovatelům pružnější a kvalitnější interaktivní komunikaci s jejich
klienty a návštěvníky veletrhu. Naprostou novinkou letošního ročníku
veletrhu, jsou tzv. informační kiosky, které budou návštěvníkům sloužit jako
informační medium. Na LCD obrazovkách rozmístěných na výstavní
ploše si návštěvníci mohou vyhledat potřebné informace o
vystavujících společnostech, přesném umístění jednotlivých expozic,
doprovodném programu atd. Toho, kdo nebude mít chuť či energii seznamovat se s touto
moderní technologií a dá přednost tradičnějšímu způsobu
získávání informací, potěší jistě další nově
zavedená služba – Veletržní noviny, které vycházejí první den
veletrhu. Při jejich čtení pak návštěvníci jistě ocení možnost
příjemného zastavení pří šálku kávy v některé z
restaurací a kaváren. Z toho vyplývá, že klademe zvýšený
důraz i na zkvalitňování gastronomických služeb, protože je jasné, že veletrh
není možné projít během chvíle, a dá se předpokládat, že zde
návštěvník stráví podstatnou část dne. Je proto důležité, aby se
každý příchozí cítil příjemně i v tomto ohledu. Je atraktivnímu
designu, vynikající funkčnosti a moderní technologii přibližně 5000
návštěvníků denně.
Redakce: To jistě všichni ocení. Víme, že každý rok také připravujete pro obchodní partnery i návštěvníky v rámci veletrhu AMPER zajímavý doprovodný program. Co považujete za jeho nejvýznamnější náplň v letošním roce?
Kvalitní doprovodný program je nedílnou součástí každého veletrhu.
V roce 2005 se jako každoročně mohou zájemci o obor těšit na řadu přednášek a
konferencí, které se budou věnovat aktuálním tématům z oblasti
elektrotechniky a elektroniky. Na tomto místě není prostor nabídnout všechny možnosti a
nerada bych zdůraznila pouze některé téma. Domnívám se, že si všichni
zájemci přijdou na své. Informovat se o doprovodném programu podrobněji je možné na
stránkách veletrhu: www.amper.cz ). Nedílnou součástí jsou potom firemní
prezentace, které budou pro posluchače také jistě zdrojem řady užitečných a
zajímavých informací.
Redakce: Na začátku našeho rozhovoru jste uvedla stále narůstající počet vystavovatelů a údaje o zvětšující se rozloze výstavní plochy. Pokud bude veletrh AMPER pokračovat v růstu i v následujícím období, objeví se jistě problém s kapacitními možnostmi PVA Letňany. Jak plánujete řešit možný problém s nedostatkem prostoru?
Výstaviště PVA je koncipováno tak, aby bylo schopno poskytnout kvalitní
zázemí i pro opravdu velké mezinárodní veletrhy. Případný
razantní nárůst požadované plochy je pak možné řešit využitím
dalších třech mobilních hal, které mohou být vystavovatelům k dispozici.
Redakce: Příprava veletrhu podobného rozsahu a velikosti, jakou zaujímá AMPER, je jistě plánována s velkým časovým odstupem. Máte již v tuto chvíli stanoveny cíle pro další ročníky? Jaké bude směřování veletrhu AMPER v následujícím období?
Máte pravdu, že termíny i celkovou koncepci veletrhu je potřeba rozvrhnout, plánovat a domýšlet i několik let dopředu. Našim hlavním cílem pro následující ročníky veletrhu AMPER je stále větší a vzájemně prospěšná spolupráce se zahraničím. To je snadno pochopitelné s ohledem na vstup České republiky do Evropské unie a s obecnou potřebou vzájemného poskytování a vstřebávání potřebných informací a poznatků. Posláním veletrhu je představit pokud možno komplexní přehled firem pohybujících se v daném oboru, nabídnout možnost srovnání a kontaktu. Překračování hranic a vzájemné propojování zahraničních trhů s naším se předpokládá.
Děkujeme Vám zajímavý rozhovor a přejeme mnoho úspěchů při realizace Vašich plánů a samozřejmě mnoho spokojených vystavovatelů i návštěvníků na veletrhu AMPER nejenom v roce 2005.
Stručně pro návštěvníky
- Termín konání : 5.4. - 8.4. 2005
- Místo konání : PVA Letňany Praha
- Otevírací doba pro návštěvníky : 9,00 - 17,00 hod.
- Základní vstupné: 150,- Kč
- studentské vstupné: 100,- Kč *
- Tištěný katalog: 100,- Kč
- CD katalog: 50,- Kč
* Studentskou vstupenku lze získat pouze po zasláni potvrzeného seznamu studentů v termínu do 19.3.2005.
olmr@ HW.cz
DOWNLOAD & Odkazy
- Oficiální WWW stránky akce a programem, plánky atd.. - www.AMPER.cz
- Oficiální stránky výstaviště Letňany - www.pva.cz
- Pořadatel veletrhu Amper - www.Terinvest.com