Jste zde

CeBIT 2013: firmy spolu s autory nových myšlenek našli cestu

„Crowdsourcing“ a jeho aktuálně nejpopulárnější forma „Open Innovation“ patří k významným trendům, pokud jde o byznys modely budoucnosti. Podniky tak mohou objevit své partnery, včas rozpoznat trendy a lépe pochopit potřeby svých zákazníků.
Stále více společností proto využívá možnosti získat přístup ke kreativním myšlenkám zvenčí a jejich prostřednictvím vyřešit určité úkoly nebo vyvinout nové produkty a také řešení. Veletrh CeBIT tento nový způsob hospodaření podporuje a poprvé představí svou vlastní platformu otevřeného novátorství (https://innovation.cebit.de).
 
Podniky všech velikostí a odborného zaměření zde mohou oslovit externí nositele know-how a autory myšlenek a získat je pro své projekty. Především pro pracovníky vývoje, výzkumu trhu a reklamy je to zajímavá cesta, protože mohou jednat podle situace na trhu a rychleji reagovat na aktuální trendy.
 
 
Vedle možnosti připojit se k nové výzvě internetového společenství budou mít firmy na veletrhu CeBIT 2013 jedinečnou šanci představit před mezinárodním publikem výsledky své open-innovation a dvojnásobně tak využít dosah veletrhu jako nejvýznamnější světové platformy digitálního průmyslu. „Prostřednictvím CeBIT Open Innovation vytváříme virtuální prostor, ve kterém mohou vznikat kreativní myšlenky,“ zdůraznil Frank Pörschmann, člen představenstva veletržní správy.
 
Základem úspěchu Open Innovation je propojení lidí přes internet. Koncerny jako Siemens, Osram nebo Henkel objevily tento průkopnický nástroj stejně jako výrobce automobilů Ford, který hledá kreativní impuls v rámci „crowdsourcingu“ pro svůj desing interiéru další generace vozidel, který by oslovil mladé i starší zákazníky.
 
Crowdsourcing zahrnuje vedle open innovation ještě další aspekty. Pro práci „masy“ na celosvětovém projektu neexistuje asi známnější příklad než Wikipedia. Při jejím založení v roce 2001 ještě vyvolávala úsměv, dnes je tento on-line lexikon považován za významný zdroj informací, který je financován výhradně z darů. Každý může přispívat, obsah kontroluje komunita a v případě potřeby ho též pozmění – jejím heslem je kolektivní inteligence.
 
Skutečný boom prožívá crowdsourcing při financování projektů. V této souvislosti se rovněž uvádí crowdfunding. Mnoho zajímavých inovací produktů, které by jinak měly sotva šanci na rychlou realizaci, podpořily webové portály s velkým dosahem. Kultura sdílení rozhodně kráčí dál a stále více proniká i do ekonomiky.
 
Veletrh CeBIT 2013 se bude konat ve dnech 5. - 9. března 2013 v Hannoveru. Více na stránkách http://www.cebit.de/home (zdroj a ilustrační fotografie).
 
Hodnocení článku: