Stále větší počet spotřebičů ve vozidle vede k neustále rostoucím požadavkům na jejich napájení a to je právě důvod, proč bude hrát inteligentní řízení napájení stále významnější úlohu. Není žádným překvapením, že výrobci automobilů a jejich dodavatelé hledají nejen možné úspory energií, ale zároveň se snaží řešit i nové topologie s přídavnými „úložišti“. Zahrnuje to například druhou záložní baterii pro napájení palubních elektrických systémů, která by během krátkého zastavení motoru a opětovného startování udržela stabilní napětí.
Elektrické systémy potřebují v mnoha případech prvky, zajišťující optimální a spolehlivé dobíjení baterií, které by dále usměrňovaly související toky energie. Vzhledem k tomu, že elektromechanická relé zvládnou vysoké proudy, krátkodobé přetížení a nabídnou též galvanické oddělení, jsou ideálním řešením pro zajištění této funkce, zatímco dále nabízí dodatečné zabezpečení v případě havárie nebo požáru.
Relé CN-L je univerzálně použitelné pro různé palubní elektrické systémy. Výrobce jej předurčuje pro trvalý proud 150 A (85 °C), resp. 80 A (125 °C) a přetížení 1 500 A po dobu 2 ms, což může nastat, bude – li např. motor startován při velmi nízkých teplotách. Váží přibližně 150 g a díky svému uzavřenému provedení včetně konektoru, odolnému vůči stékající vodě, může být umístěno přímo pod kapotu.
Relé CN-L je univerzálně použitelné pro různé palubní elektrické systémy. Výrobce jej předurčuje pro trvalý proud 150 A (85 °C), resp. 80 A (125 °C) a přetížení 1 500 A po dobu 2 ms, což může nastat, bude – li např. motor startován při velmi nízkých teplotách. Váží přibližně 150 g a díky svému uzavřenému provedení včetně konektoru, odolnému vůči stékající vodě, může být umístěno přímo pod kapotu.
Download a odkazy:
- Domovská stránka Panasonic Electric Works: http://www.panasonic-electric-works.cz