Li-air akumulátory jsou tvořeny katalytickou katodou (dodává kyslík), dále elektrolytem a lithiovou anodou. Na technologii je zajímavé především to, že má potenciál uschovat do článku zhruba tolik energie, kolik jí dostaneme spálením stejného množství benzínu.
Pokud bychom měli srovnat technologie li-pol (resp. li-ion) a li-air, tak druhá řečená má oproti první cca 5-10x větší úschovný potenciál. Tento potenciál je nicméně nutno správně využít a než to bude v praxi úspěšně možno, bude třeba vyřešit nejprve některé nepříjemné vědecké výzvy.
"Docela určitě se nejedná o technologii s níž se setkáme v brzké době," komentuje věc Jeff Chamberlain z vědeckého týmu. "Kromě času bude úspěch vyžadovat dokonalou spolupráci mezi mnoha vědními obory, aby bylo možno perfektně zvládnout každou ze čtveřice důležitých oblastí: Bezpečnost, cenu, životnost a výkon." V současné době je to ale prý pro tým projekt č. 1 a samozřejmě také prestižní otázka.
Laboratoř již po cca 40 let pracuje v akumulátorové branži, takže jestli má někdo ty nejlepší předpoklady a zkušenosti dosáhnout cíle, pak je to právě tento tým vlastnící několik pod-laboratoří (centrum pro nanomateriály, výpočetní střediska, ...). Dodejme ještě pro zajímavost, že tým již úspěšně dodává technologie i takovým velikánům jako je třeba firma BASF.
Komentáře
Doporučuji se podívat na
Doporučuji se podívat na tenhle film: http://video.google.com/videoplay?docid=8304284228545315999#