V roli služebníka již 130 let
V České republice provozuje Telefónica více než 15 tisíc veřejných telefonních automatů. Část z nich (cca 5 600) je přitom součástí tzv. univerzální služby, tedy povinnosti zajistit dostupnost telekomunikačních služeb pro veřejnost, kterou společnost před šesti lety (14. 6. 2006 – 31. 12. 2014) pověřil Český telekomunikační úřad.
Vůbec první telefonní automaty byly zprovozněny v ulicích pražské metropole před téměř 130 lety a od té doby pak jejich počet rostl až do roku 2002. Posledních deset let však jejich zastoupení už jen klesá, neboť lidé dávají přednost aparátům mobilním.
Tradičně netradičně

Sluchátko jako nejčastější suvenýr
Ať se to někomu líbí či nikoli, telefonní automaty stále hrají významnou úlohu v případě rozbitého nebo ztraceného mobilního telefonu. Udržet síť i dostatečnou úroveň služeb však není jednoduché, často se totiž stávají terčem útoku vandalů. Celkem bylo za loňský rok utrženo nebo poškozeno cca 4 700 kusů sluchátek. Druhou nejčastější příčinou, proč je telefonní automat nefunkční, je úmyslně vložený cizí předmět v oblasti identifikace mincí.
A jak v dnešním, překotně se rozvíjejícím světě vidíte budoucnost veřejného aparátu vy, obstojí?
Zdroj: Telefónica Czech Republic