Společnost ČEZ si v těchto dnech od tuzemské automobilky Škoda Auto převzala na jeden rok do testovacího provozu dva elektromobily Škoda Octavia Green E Line. Vedle elektromobilů energetici v rámci svého projektu Elektromobilita testují také elektroskútry, elektrokola, elektrubus nebo elektrickou dodávku. Bude to příležitost, jak posunout vývoj elektromobility v České republice o několik kroků vpřed?
V první fázi spolupráce se budou velmi detailně sledovat jízdní vlastnosti elektromobilů Octavia Green E Line (ŠKODA zahájila testy Octavie Green E Line) – auta se budou používat na kratší služební cesty a testovací jízdy v městském provozu. Důležitá budou také data o dobíjení těchto vozů u dobíjecích stanic ČEZ. Jejich výstavba se plánuje také v areálu továrny Škoda Auto v Mladé Boleslavi a blízkém okolí.
Dětské bolístky: dojezd a ta cena
Při vývoji elektrické mobility by mělo být klíčové partnerství s výrobci a distributory elektrické energie. Roční spolupráce v tomto případě výrobci poskytne cenné údaje z reálného provozu elektromobilů v reálné dobíjecí síti. Výsledkem mohou být nejenom nová technická řešení, ale i obchodní modely cílově zaměřené na provozovatele elektromobilů. Cílem je nabídnout majiteli elektrovozu kompletní sadu produktů a služeb, se všemi zákaznickými výhodami. Zároveň se bude pracovat na snížení omezujících vlastností elektromobilů tj. limitovaného dojezdu a vyšší pořizovací ceny.
Česká republika zcela bez emisí?
Skupina ČEZ podporuje koncept elektromobility v souladu se svojí strategií FUTUR/E/MOTION. Kroky, které v tomto směru podniká, se týkají podpory užívání elektromobilů a poskytování komplexních služeb s vazbou na svou distribuční síť. Cílem je přispět k rozvoji zcela „bezemisní“ dopravy v České republice a testovat dopady elektromobility na distribuční síť.
Společnost se v projektu Elektromobilita zaměřuje na testování elektromobilů, elektroskútrů a elektrokol. Jeho hlavním pilířem je však výstavba dobíjecích stanic, kterých energetici zprovoznili 20, a to nejenom v Praze, ale také v Ostravě (Ostravu čistí desítka elektromobilů, nyní i s novou stanicí), Plzni a Trutnově. ČEZ se v první fázi pilotního projektu zaměřuje na instalaci stanic pro normální dobíjení, které pracují ve své základní verzi s napětím jako běžná domácí zásuvka (tj. 16 A / 230 V), a ještě v letošním roce zprovozní první stanici rychlého dobíjení, které pracují s vyšším napětím a umožňují dobíjet 100 % kapacity akumulátoru do 50 minut.
Zdroj: ČEZ