Jste zde

O2 Guru: Pomáhat a nadchnout

Moderní technologie nabízí mnoho možností, ale rozvíjí se tak rychle, že pro běžné smrtelníky může být náročné s nimi udržet krok. Telefónica proto od dubna zavádí na své prodejny zaměstnance nazývané O2 Guru. Jejich úkolem bude pomáhat a nadchnout lidi pro nové technologie.

Předností O2 Guru je, že nemluví technickým jazykem a jsou schopni poradit opravdu každému. Zájemcům na praktických příkladech ukazují, jak mohou nové technologie ulehčit život nebo přinést zajímavé výhody. Poskytnout radu však není jedinou úlohou. Všichni Guru byli mimo jiné vyškoleni pro práci s handicapovanými zákazníky. Jsou připraveni jim pomoci najít takové nastavení mobilního telefonu, jež umožní, aby výhody nových technologií mohli vyzkoušet skutečně všichni.
 
O2 Guru v prodejnách pomůže, podělí se o novinky a nadchne pro to, čím sám žije | foto: Telefónica
 

Na SMSky stačí chytrý telefon...

Jak ukázal aktuální průzkum společnosti Datank, pouze pětina českých uživatelů využívá všech možností, které jim přístroje a aplikace nabízejí. Přitom téměř 40 procent dotázaných uvedlo, že již nyní používají chytré telefony, ale nejčastěji jen k telefonování či posílání SMS zpráv.
Prodeje chytrých telefonů stále rostou, O2 očekává, že v roce 2012 budou tvořit až 75 % všech prodejů všech mobilních telefonů v České republice.
Aktuálním trendům odpovídá i skladba dotazů, s nimiž se zákazníci obracejí na operátory. Jiří Dvorjančanský, ředitel Divize marketing společnosti Telefónica Czech Republic, aktuální počin vysvětluje takto: „Během posledního roku došlo k zdesetinásobení počtu dotazů v našich call centrech, jež se týkají chytrých telefonů, zejména nastavení internetu v mobilu či konfigurace MMS. Nejen to nás vedlo ke zjištění, že na českém trhu stále chybí odborníci, kteří by lidem pomohli a zároveň je inspirovali k využívání nových technologií.“
 
Právě proto se Telefónica Czech Republic rozhodla nabídnout O2 Guru na prodejnách. Společnost již služby nabízí na sociálních sítích, kde Guru odpovídají na dotazy uživatelů Facebooku a Twitteru. Vedle toho existují též videa, na kterých Guru přehledně ukazují, jak nastavit nejpoužívanější služby mobilních technologií. Videa od loňského srpna již shlédlo přes 300 000 uživatelů a O2 Guru na sociálních sítích již zodpověděli přes 25 tisíc dotazů.
 
Zájemci o radu si mohou termín schůzky s Guru v nejbližší prodejně předem rezervovat přes internet. Rezervace však nejsou povinné, stačí na prodejnu přijít a domluvit se rovnou na místě. O2 Guru jsou již od začátku dubna k dispozici na třiačtyřiceti O2 prodejnách v celé České republice. Na začátku května přibude dalších osmdesát Guru ve všech značkových a ve vybraných franšízových O2 prodejnách. Celkem jich tedy bude k dispozici 123.
 
„Všichni O2 Guru prošli náročným výběrovým řízením a důkladným školením. Dosavadní pozitivní reakce zákazníků z pilotního projektu nás ujistily, že s touto službou přicházíme v pravý čas,“ libuje si Jan Karas, ředitel pro retailové prodejní kanály společnosti Telefónica Czech Republic.
 
 

Nejvýznamnější certifikace v oblasti cloudu

 
Společnost Telefónica zároveň získala jako první firma v zemích východní Evropy certifikaci VMware vCloud Powered Services. Zařadila se tak mezi poskytovatele, které VMware doporučuje jako prověřené, spolehlivé a bezpečné dodavatele ICT formou služby.
 
VMware je doslova synonymem pro cloudové služby, protože přináší nástroje, které vytváří virtuální servery pro nejrůznější účely. Právě ty pak nabízí O2 klientům v rámci svých cloudových řešení. Zákazníci si mohou prostřednictvím webového portálu jednoduše sami konfigurovat své servery. Například instalace nového softwaru na virtuální server je otázka několika kliknutí myší, stejně jako přerozdělení výkonu mezi různými službami a celá řada dalších úkonů.
 
 

Éra smartphonů, smrt operátorů?

Quo vadis ICT v České republice?

Unie žádá energeticky účinné servery, firmy tvrdí, že jsou ve vývoji napřed

 
 
Cloud computing je jednoznačně hybnou silou dnešního světa informačních technologií. Firmám i jejím zaměstnancům přináší jednoznačné a měřitelné benefity v podobě efektivnější správy, vyšší flexibility a masivní úspory nákladů. Zájem o tento model potvrzují i výzkumy - vyplývá z nich, že třetina firem v České republice reálně zvažuje model cloud computingu využít.
Hodnocení článku: 

Komentáře

PR - Prd Released.

Vse je nadherne, uzasne, jednoduche, bez technickeho jazyka - az do prvni faktury...
Kdyby misto placeni nesmyslnych guru upravili ceny za sluzby na vysi obvyklou ve svete, hned by se jim zastavil pokles zakazniku.