Nová studie IBM odhalila, že společnosti sice navyšují investice do sociálních technologií, představitelé středního managementu se však stále potýkají s tím, jak je začlenit do každodenní práce. Průzkum, jehož se zúčastnilo 1 160 představitelů firem a IT profesionálů, ukázal, že i když 46 % organizací zvýšilo v roce 2012 investice do sociálních technologií, jen 22 % věří, že jsou manažeři připraveni zakomponovat sociální nástroje a přístupy do každodenních pracovních aktivit.
Přestože jsou společnosti odhodlané razantně urychlit sociální iniciativy, řada z nich se stále zamýšlí nad tím, zda lze u sociálních investic očekávat reálnou návratnost. Dvě třetiny respondentů si nebyly jisté, zda dostatečně chápou, jaký dopad budou sociální technologie mít na jejich organizaci v následujících třech letech.
Podle zprávy nazvané „Podnikání v social business: co funguje a jak toho dosáhnout“ dělají společnosti, jež jsou v tomto trendu v první linii, mnohem více než jen to, že by rozvíjely své působení na největších sociálních platformách. Social business vnímá sociální technologie jako základ firemních procesů a následně technologií využívá k uskutečnění aktivit orientovaných na zákazníky – jako je například „generování leadů“ (internetová forma získávání kontaktů na potenciální zákazníky), služby při a po prodeji.
Rozhodovat rychleji a přesněji
- Prostřednictvím efektivního využití sociálních technologií mohou organizace integrovat a analyzovat značná množství dat získaných od lidí, přístrojů i senzorů a snadněji tyto poznatky propojit s firemními procesy – výsledkem bude rychlejší a přesnější rozhodování. Když společnost důkladněji porozumí zákazníkům, trendům na trhu a smýšlení zaměstnanců, může odkrýt určité zásadní vzorce, které jí umožní nejen pružně reagovat na změny trhu, ale rovněž předvídat následky budoucích kroků.
- Podle výzkumu Forrester Research se očekává, že tržní příležitosti pro aplikace social business do roku 2016 vzrostou o 61 %.
Průzkum dále naznačil, že je nejprve třeba položit základy, na nichž by se organizace mohla rozvíjet do podoby social business. Na nejzákladnější úrovni je třeba, aby management zajistil infrastrukturu, která umožní zapojení – například fóra, diskusní skupiny, společné prostory pro komunikaci a spolupráci. Sociální aktivity je následně třeba integrovat do každodenní práce. Například využití blogů a proudů činností může konstruktivně podpořit aktivity projektového managementu.
Organizace také musí být schopna pochopit, kdy a jak může vytváření dat podniku prospět. Konečně musí vedení zaměstnance naučit, jak za použití metod a nástrojů social business efektivně spolupracovat s jednotlivci mimo firmu.
Zdroj: IBM