Více než stovka vysokoškolských studentů z celé Evropy se počátkem dubna účastnila závodu inteligentních vozítek, která mají za úkol co nejrychleji zajet trasu vyznačenou černým pruhem - Freescale Cup 2012. Na stránkách HW serveru jsme Vás o celé akci informovali článkem Křižovatky, kopce i tunel: inteligentní vozítka prověří Freescale Cup 2012.
Napětí do poslední vteřiny
Je potěšující, že se kvalita závodních modelů rok od roku zvyšuje. Není se ostatně ani čemu divit, když se o tuto soutěž zajímají opravdu nadaní studenti.
Vůz, který byl nejrychlejší a projel celou 112 metrů dlouhou trať bez jejího opuštění v čase 19,51 s patřil vítěznému týmu SPARK z Technical University of Iasi. Na druhém hodnoceném místě se umístili závodnici ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě s časem 19,63 s, třetí příčku pak vybojovali studenti z Wroclawské Politechniky.
Cenu za nejlepší technické provedení vozítka získal model Spektrum ze Silesian University of Technology. Cenu za nejlepší úvodní video získala University Politehnica of Bucharest, Cenu Best Uniform Award VUT v Brně Team Perseus. Kompletní výsledkovou listinu si můžete stáhnout ZDE.
Cenu za nejlepší technické provedení vozítka získal model Spektrum ze Silesian University of Technology. Cenu za nejlepší úvodní video získala University Politehnica of Bucharest, Cenu Best Uniform Award VUT v Brně Team Perseus. Kompletní výsledkovou listinu si můžete stáhnout ZDE.
Komentáře
Pravidla
Je škoda, že organizátoři neznali své vlastní pravidla soutěže. Team Spark, měl být podle pravidel diskvalifikován za to, že vozu udělil počáteční rychlost při startu. Doslova vhodil vozidlo s roztočeními koly na dráhu. Vozidlo tak přešlo startovací časomírou s větší počáteční rychlostí a získalo tak nadskok při rozběhu před ostatními závodníky. . Rozhodčí přitom ostatní týmy upozorňovali, aby stavěli vozidla co nejblíže k startovací čáře! Zajímavé!
Pravidla přitom jasně zakazují působit vnější silou na vozidlo, což má i svou logiku u tohoto typu soutěžení.
Další problém vidím v tom, že nebylo určené místo startování, že ze dvou kol se jezdilo jedno, že vítěz se neurčil nejlepším průnikem čas na kolo + technicke provedení + projektová dokumentace. Výsledky podkategorii ani nevím za co byly udělené. Ví to někdo?
Doufám, že organizátor se poučit a začnou to brát vážně. Zde nejde jen o PR!
Všimněte si hlavně druhý start (1:18)
http://vimeo.com/39922569
Chaos na súťaži môžem len
Chaos na súťaži môžem len potvrdiť ... niektoré tými nemali splnené základné požiadavky (napr. jedna zo 4 typov kamier musela byť použitá) ... my sme doplatili na to že nám vydalo autíčko z dráhy jedným kolieskom, samozrejme v pravidlách bola diskvalifikácia až keď sú von z trate minimálne 3 kolieska ... náš čas aj tak nebol konkurencie schopný z najlepšími ale niekoľko mesačná práca zničená behom pár minút
Chaos na súťaži môžem len
Chaos na súťaži môžem len potvrdiť ... niektoré tými nemali splnené základné požiadavky (napr. jedna zo 4 typov kamier musela byť použitá) ... my sme doplatili na to že nám vydalo autíčko z dráhy jedným kolieskom, samozrejme v pravidlách bola diskvalifikácia až keď sú von z trate minimálne 3 kolieska ... náš čas aj tak nebol konkurencie schopný z najlepšími ale niekoľko mesačná práca zničená behom pár minút
chaos
Okrem neznalosti pravidiel pri starte to bol jeden velky chaos kde sa pravidla menili pocas sutaze.
Vid doplnenie finalistov, rozhodnutia cez noc, dve kola po sebe a pod. Jednoznacne organizacne nezvladnuta akcia. Moze to byt aj dost demotivujuce pre ucastnikov, ked poradie nezodpoveda kvalite ale nalade usporiadatela bez znamky objektivity.