Jste zde

MSV 2005 netradičně na začátku října

47. mezinárodní strojírenský veletrh a 3. mezinárodní veletrh Transport a Logistika se uskuteční od

3. do 7. října 2005. Důvody termínového posunu v rozhovoru objasnil ředitel obchodní skupiny 1 a vedoucí manažer

obou projektů Jiří Rousek.

Redakce: Pane inženýre, první otázka je jasná: proč až v říjnu?

Chtěl bych zdůraznit, že nejde o žádnou dramatickou změnu. MSV se oproti tradičnímu termínu odsune jen o čtrnáct dní a proběhne v prvním říjnovém týdnu. Důvodem tohoto posunu je průběh veletrhu EMO Hannover, který se uskuteční v tradičním termínu MSV od 14. do 21. září 2005.
Jsme součástí evropských struktur a samozřejmě respektujeme termín největšího světového veletrhu obrábění a tváření. Je třeba umožnit vystavovatelům a návštěvníkům, aby se bez problémů mohli zúčastnit jak EMO, tak MSV.

Redakce: Ale obdobou EMO je v Brně především Mezinárodní veletrh obráběcích a tvářecích strojů IMT, který se uskuteční až při MSV 2006.

To máte pravdu, jenže obráběcí a tvářecí stroje jsou v Brně vystavovány každý rok a v lichých letech stále představují nejvýznamnější oborový celek MSV. Navíc pro rok 2005 platí výjimka z  pravidel Evropského výboru pro spolupráci v průmyslu obrábění a tváření CECIMO. Jeho regule doposud zakazovaly vystavovatelům EMO ve stejném kalendářním roce prezentovat své výrobky na jiných veletrzích pořádaných v členských zemích CECIMO, což se od roku 1996 týkalo České republiky a tím také MSV. Řada výrobců obráběcích a tvářecích strojů proto byla v lichých letech, kdy se EMO koná, na brněnském veletrhu zastoupena jen informačními stánky. Pro rok 2005 toto omezení odpadá a my očekáváme, že obor obráběcích a tvářecích strojů bude na MSV prezentován rozsáhleji, než tomu bylo v lichých letech zvykem. Ze Svazu výrobců a dodavatelů strojírenské techniky již máme signály, že se členské firmy chystají této výjimky využít a představit své výrobky na větších plochách.

Redakce: Nebojíte se říjnového počasí? V minulosti ne všechny pavilony měly vytápění. Jak je tomu dnes?

Všechny naše pavilony je možné vytápět, v tom žádný problém není. Někteří vystavovatelé mají určitou obavu z počasí, ale domnívám se, že zbytečně. Počasí je velmi nevyzpytatelné a například letošní říjen byl teplejší než září, takže na Invexu sluníčko hřálo víc než při MSV. A jak už jsem řekl: posun o dva týdny není podle mého názoru významný ani z pohledu počasí.

Redakce: Do zahájení příští ročníku zbývá téměř deset měsíců. Můžete už dnes říci, čím bude zajímavý?

Hlavním tématem jsme vyhlásili dynamicky se rozvíjející obory Plasty, gumárenství a chemie, v nichž dlouhodobě zaznamenáváme nárůst vystavovatelů. Při MSV 2004 se v tomto oborovém celku prezentovalo již 238 vystavujících firem na ploše 5 469 m2, což bylo více než v roce 2003 a dokonce i 2002, kdy byl vyhlášen hlavním tématem veletrhu. Z ohlasů těchto vystavovatelů víme, že MSV je pro ně velmi významný, protože plasty nacházejí uplatnění v celé řadě průmyslových odvětví. Zvýrazněním oboru chceme posílit jeho propagaci, podpořit účast malých a středních firem a oslovit cílové skupiny odborných návštěvníků v České republice i dalších zemích.

Ročník 2005 bude významný také pokračováním nového úspěšného veletrhu Transport a Logistika. Tento bienální veletrh již dnes představuje nejvýznamnější středoevropskou výstavní akci svého druhu. Nadcházející třetí ročník bude první po vstupu České republiky do Evropské unie a nepochybně odrazí zvýšenou poptávku po komplexních logistických službách. Stále více firem si totiž uvědomuje, že podmínkou úspěšnosti v globální ekonomice jsou právě kvalitní logistická řešení, která zajistí efektivnější tok zboží i pružnější distribuci. Veletrh Transport a Logistika 2005 jim svou nabídkou poskytne kvalifikované vodítko ve výběru dodavatelů výrobků i služeb.

DOWNLOAD & Odkazy

Hodnocení článku: