Flotila elektromobilů Octavia Green E Line je v současné době podrobována testům v běžném silničním provozu. Dosud vozidla poháněná elektřinou ujela více než 120 000 km například ve službách Pražského hradu, energetické společnosti Ško-Energo, Českého vysokého učení technického v Praze a několika dalších institucí. Od června 2012 již testuje elektromobil rodina jednoho ze zaměstnanců Škoda Auto, která uspěla při výběru v rámci projektu Inovativní rodina.
Soutěž, která na projekt nyní plynule navázala, probíhá na facebooku automobilky mezi 10. říjnem a 7. listopadem 2012. Rodiny, které se o možnost testovat „domácí“ elektromobil chtějí ucházet a sleví přitom něco ze svého soukromí, zde budou požádány o vyplnění dotazníku.
Ten bude mj. prověřovat podmínky, které jsou nezbytné pro provozování elektromobilu, zkoumat vztah rodin k životnímu prostředí nebo příklady opatření, snižujících spotřebu energie v domácnostech. Mezi další předpoklady k účasti rodin s nejméně jedním dítětem patří vzdálenost bydliště od Prahy do 50 km, nezbytná s ohledem na snadnou dostupnost eventuální technické podpory.
Octavia Green E Line vychází z modelu Octavia Combi. Pohání ji elektromotor s maximálním výkonem 85 kW a točivým momentem 270 Nm. Vozidlo zrychluje z 0 na 100 km/h za 12 sekund a maximální rychlost automobilu byla elektronicky omezena na 135 km/h. Elektrická energie je uchovávána v lithium-iontových článcích uložených pod podlahou.
Vůz je vybaven energeticky úspornými prvky a technologiemi, včetně rekuperace brzdné energie. Na jedno nabití baterií tak elektromobil ujede až 150 km, což odpovídá požadavkům spousty českých řidičů, kteří dojíždějí denně do práce. Doplnění akumulátorů na 80 % může při nabíjení ze 400 V třífázové zásuvky zabrat i 2,5 hodiny.
-
Elektrické Octavie míří do provozu, plnou natankujete do 50 minut
-
ŠKODA zahájila testy Octavie Green E Line
-
Elektromobil roku 2013 uvidíte na veletrhu Amper
Flotila elektromobilů je vybavena měřicím a komunikačním zařízením, které umožňuje zaznamenávat údaje pro potřeby dalšího výzkumu elektromobility. Testovací elektromobily obsahují speciální senzory, které poskytují informace o poloze, venkovní a vnitřní teplotě, zrychlení a dalších provozních parametrech. Data jsou následně odesílána do Technického vývoje automobilky, který tak získává cenné údaje o provozu elektromobilu při obvyklém rodinném využití, informace o zátěži elektrických systémů, či procesech nabíjení a vybíjení akumulátorů v běžném provozu.
Zdroj: Škoda Auto