Jste zde

Vývoj cen za volání a internet sleduje cenový barometr

Český telekomunikační úřad na svých stránkách minulý týden zpřístupnil cenový barometr, nabízející interaktivní zobrazení vývoje maloobchodních cen u vybraných služeb elektronických komunikací v ČR. Konkrétně se jedná o volání z mobilních telefonů a pevný přístup k internetu.
V cenovém barometru získává veřejnost názorný grafický nástroj, který jí bude poskytovat informace o celkovém vývoji vybraných cen v čase. Porovnává maloobchodní ceny mobilních telefonních služeb společností Telefónica, T-Mobile a Vodafone. Ceny jsou srovnávány pomocí spotřebních košů, reprezentujících podle množství odebíraných služeb tři typy zákazníků: malého, středního a velkého. Nástroj dále zobrazuje vývoj celkové (reálné) průměrné ceny za minutu volání uplatňované na národním trhu, a to souhrnně za všechny tři mobilní operátory.
 
Co se pevného přístupu k internetu týče, cenový barometr znázorňuje vývoj cen opět u tří největších mobilních operátorů, a navíc u největšího provozovatele kabelového internetu – společnosti UPC ČR. Ukazuje rovněž, jak se ceny vyvíjejí z hlediska rychlosti stahovaných dat (download) a podle použité technologie.
 
Nástroj má za cíl zlepšit informovanost a umožnit snazší orientaci při využívání služeb elektronických komunikací. Jeho cílem tedy není srovnávání nabídky individuálních poskytovatelů. Tím se odlišuje od cenových kalkulaček, kterým Úřad uděluje akreditace a které pomáhají při výběru nejvhodnější služby. Tuto akreditaci zatím obdržela pouze jedna kalkulačka a ČTÚ dokončuje akreditaci druhé.
 
Ceny u vybraných služeb jsou srovnávány podle metodiky ČTÚ. Ta je zájemcům přístupná na úvodní stránce barometru. Hlavním úkolem v oblasti ochrany spotřebitele však stále zůstává zejména průběžná kontrola náležitostí smluvních podmínek, kontrola obchodních praktik a dozor nad transparentností podmínek služeb, jejich cen a tarifů...

 
Zdroj: ČTÚ
 
Hodnocení článku: