Jste zde

DesignStellaris 2010 – jak na to s kitem

DSCN1219.jpg

Přibližně před dvěma týdny Jan Robenek ve svém článku „TI vyhlašuje soutěž pro vývojáře“ informoval o možnosti získat vývojový kit od Texas Instruments v rámci soutěže DesignStellaris 2010. Já bych chtěl tímto článkem navázat a popsat "co Vám to vlastně přijde" a "co s tím".

Patříte-li mezi ty šťastné a uzná-li pořadatel soutěže, že projekt, na který chcete kit s MCU Stellaris využít je zajímavý, dorazí Vám domů balíček klasickou poštou zhruba za 2-3 týdny. Obsahem zásilky je pěkně vypadající plastová krabička připomínající box na CD/DVD a vnitřek je vlastně tak i řešen. Balení obsahuje vše co je pro práci s kitem nezbytné a to včetně kabeláže, což není u kitů doručovaných v rámci soutěže obvyklé:

  • Vývojová deska s mikroprocesorem LM3S9B96
  • ICD Debug interface
  • Instalační CD obsahující KeilUvision verze 3 s půlroční licencí pro účely soutěže
  • Ethernetový kabel
  • USB kabely pro připojení ICD Debug interface
  • USB kabely pro režimy Host a Device
  • USB Flash velikosti 256MB pro testování USB Host

 


Obsah balení kitu

 

Kit ožije ihned při připojení přes ICD Debug interface k USB portu. Debug interface obsahuje obvod FT232, takže je zde velký předpoklad, že všechny potřebné ovladače máte již nainstalovány. Pokud ne, jsou samozřejmě obsaženy na CD, případně na webu www.ftdichip.com. Ono ožití je indikováno neustálým blikáním jediné LED obsažené na kitu: „USR LED“ a jeho příčinou je nahraný ukázkový příklad, jehož zdrojové kódy rovněž obsahuje přiložené instalační CD.

 

 

Žije-li hardware, můžete se směle pustit do dalšího kroku. Tím je instalace KeilUvision verze 3. Vlastníte-li již Keil, zřejmě můžete tento krok přeskočit, můj případ to ovšem nebyl, proto nemohu říci, zda není u kompilátoru nutné provést některá nastavení. U nové instalace, provedené klasickou metodou odklikání „NEXT“ je ještě nutné vygenerovat licenční číslo. Tento krok je možné provést přes nabídku File – Licence Management – Get LIC via Internet. Do spuštěného formuláře na webové stránce je potřeba zadat přiložené PSN. Odměnou je e-mail od Keilu obsahující licenční číslo, které se zadává do téhož okna, z něhož bylo žádáno o webovou registraci. Nyní je Keil připraven k práci.

Další vhodnou instalací je instalace zdrojových kódů a dokumentace z \Tools\StellarisWare\. Instalace obsahuje přepracované zdrojové kódy Keilu. Jedním z nich je onen blikač, který Vás vítá při prvním připojení kitu.

Poslední instalací, kterou je dobré provést, je instalace Flash programátoru. Jedná se o samostatnou aplikaci nacházející se na \Tools\LMFlashProgrammer\. Program není nutné nijak složitě nastavovat. Jednoduše vyberte kit, se kterým chcete komunikovat a utilita sama provede veškerá nastavení za Vás.

 

Tím nejjednodušším příkladem, kterým je dobré začít, nemáte-li zkušenosti s Keilem ani obvody Stellaris je už výše zmiňovaný „blikač“. Ten najdete v adresáři: \boards\ek-lm3s9b96\blinky\. Úpravou tohoto zdrojového kódu a přeflashováním paměti doporučuji vyzkoušet, zda vám vše chodí tak jak má.

Int main(void)
{
    volatile unsigned long ulLoop;
    //
    // Enable the GPIO port that is used for the on-board LED.
    //
    SYSCTL_RCGC2_R = SYSCTL_RCGC2_GPIOD;
    //
    // Do a dummy read to insert a few cycles after enabling the peripheral.
    //
    ulLoop = SYSCTL_RCGC2_R;
    //
    // Enable the GPIO pin for the LED (PD0).  Set the direction as output, and
    // enable the GPIO pin for digital function.
    //
    GPIO_PORTD_DIR_R |= 0x01;
    GPIO_PORTD_DEN_R |= 0x01;
    //
    // Loop forever.
    //
    while(1)
    {
        //
        // Turn on the LED.
        //
        GPIO_PORTD_DATA_R |= 0x01;
        //
        // Delay for a bit.
        //
        for(ulLoop = 0; ulLoop < 100000; ulLoop++)
        {
        }
        //
        // Turn off the LED.
        //
        GPIO_PORTD_DATA_R &= ~(0x01);
        //
        // Delay for a bit.
        //
        for(ulLoop = 0; ulLoop < 100000; ulLoop++)
        {
        }
    }
}

Ve výše uvedeném zdrojovém kódu byla upravena pouze délka smyčky zpožďující inverzi pinu PORT.D2

Odkazy & Download

Hodnocení článku: 

Komentáře

Dobry den
Zajimalo by me, jstli jste dostal predtim nez Vam dosel Kit i nejaky potvrzujici e-mail nebo ne. Ja jsem to skusit taky a az doted jsem nic neobdrzel.

Predem dekuji

Brudny

Kym budu vyrobcovia tlacit do vyvojovych kitov proprietarny vyvojovy softver, navyse s casovymi a funkcnymi obmedzeniami, dovtedy dakujem, taketo kity neprosim. Nemam zaujem travit cas na vyvoji pre taku platformu,kde budem neskor musiet svoj vlastny kod prerabat, portovat, alebo pisat znova.

není potřeba nic předělávat. stačí si zaplatit licenci kompilátoru. V profesionální sféře se to tak prostě dělá...

Dobrý den, předpokládám, že tedy víte, co stojí taková licence KEIL nebo IAP? Můžete uvést ceny?

Nedaří se mi odpovědět přímo na dotaz, proto umisťuji odpověď sem: Ceny některých licencí Keilu je možné zjisti zde: http://obchod.hw.cz/default.asp?cls=stoitems&fulltext=keil. Berte to ale pouze jako informativní čísla. Licence Keilu je možné modifikovat před nákupem a tím se mění i cena. Možná se někomu budou zdát ceny vyšší, nicméně je třeba si uvědomit, že tyto produkty nejsou určeny domácím kutilům (ti si k produktům mohou dopomoci jinak a nikdo je k zodpovědnosti hnát nebude), ale profesionálním vývojářům, vytvářející produkty, které obvykle SW částí nejdou pod 10k. Zde je již návratnost úplně jiná v porovnání s domácím úžitím. Pro práci doma je opravdu lepší použít free kompilátory nebo si ty placené obstarat jinak (nikoho nenavádím). Jde to téměř vždy, dá to více práce, ale kutíme-li doma, pak na čas málokdo hledí...