Povězme si nyní, co se pod tímto pojmem vlastně skrývá. Osciloskopem zachytíme časový průběh signálu na sběrnici (fyzická vrstva). Dekodér umí z tohoto zachyceného časového průběhu signálu na fyzické vrstvě, tzn. z řady pulzů, dekódovat jednotlivé rámce komunikace – tedy číselná data (protokolová vrstva). VBA pak tvoří další nadstavbu dekodéru, která umožňuje jednotlivá čísla dekodéru správně interpretovat a převést je na jejich skutečný význam pomocí CAN databáze DBC. V případě automobilů jsou tímto skutečným významem např. otáčky motoru, teplota chladicí kapaliny, tlak v brzdovém systému apod.
Jednotliví výrobci v automobilovém průmyslu mají většinou odlišnou interpretaci zpráv, a každý tedy má svou vlastní CAN databázi DBC. Tu lze do osciloskopu jednoduše načíst. Jak vypadá dekódování na osciloskopu, je vidět na obr. 3. V horní části je zobrazen celý zachycený signál obsahující desítky až stovky rámců. Dekódovaná data jsou pro přehlednost uvedena v tabulce. Výběrem určitého řádku tabulky (rámce) zobrazíme v samostatné mřížce časový zoom příslušného rámce. Takto je možné dekódovat až čtyři sběrnice současně. Výsledkem je, že uživatel může pracovat přímo se skutečnými významy zpráv. Z toho plyne větší přehlednost a efektivita jakékoliv práce se sběrnicí. Stejně tak hardwarové spouštění osciloskopu pomocí sběrnice CAN je možné definovat přímo v aplikační vrstvě. Můžeme tedy např. definovat spouštění pod podmínkou, že teplota v systému brzd na libovolném kole přesáhne 120 °C. VBA pak pomocí importované uživatelské DBC databáze zjistí, jaké této zadané podmínce odpovídají hodnoty na protokolové vrstvě, a podle toho provede konfiguraci hardwarového spouštěcího obvodu. Díky hardwarovému spouštění a možnosti segmentace akviziční paměti se navíc nemůže stát, že by uživateli nějaká kritická zpráva na sběrnici unikla. Kromě jiného umožňuje osciloskop provádět extrakci dekódovaných dat ze sběrnice a jejich převedení na analogový průběh nebo uložení do hodnot měření, automatická měření časování mezi určitou zprávou nebo skupinou zpráv a analogovou událostí nebo naopak, časování mezi určitými zprávami na stejné sběrnici nebo mezi zprávami na různých sběrnicích, měření procentního zatížení sběrnice určitými zprávami nebo celkově, efektivní přenosové rychlosti a další.
Z automobilových aplikací pro osciloskopy LeCroy WaveRunner 6Zi jmenujme dále např. dekódování a spouštění pro sběrnice LIN, FlexRay, USB 2.0, I2S (AudioBus), certifikační testy pro sběrnice MOST 50e a 150o (Media Oriented Systems Transport) a sběrnici BroadR-Reach (Ethernet). S počínajícím nástupem elektromobilů pak můžeme do automobilových aplikací zahrnout i rozšíření PMA2 pro pokročilá měření výkonů a celkovou analýzu měničů. Při použití 12bitového osciloskopu LeCroy WaveRunner HRO 6Zi lze navíc využít i výhod extrémně přesného rozlišení. Více podrobnějších informací o osciloskopech LeCroy získáte u výhradního zástupce společnosti Blue Panther s.r.o.