Za celým průzkumem stojí organizace National Transportation Safety Board (NTSB), která po důkladném zjištění aktuálních stavu a vyšetření mnoha nehod dospěla k jednoznačnému závěru - za vše mohou aktuálně dostupné letecké simulátory, na nichž piloti trénují a které prozatím nebyly schopny naprosto přesně a hlavně reálně nasimulovat potížové situace.
Krutá čísla bohužel hovoří jasně - ze 433 leteckých nehod za posledních 10 let jich dobrých 317 mohlo být zabráněno jen díky tomu, kdyby byla věnována dostatečná pozornost tréninku. Problém se přirozeně netýká jen USA, ale celého světa - kupříkladu jen mezi léty 1999 a 2008 zahynulo při leteckých neštěstích souvisejících se ztrátou kontroly nad letadlem na 1 991 osob.
Ačkoliv se tvůrci simulátorů snaží seč můžou, některé věci zkrátka bez letadla nasimulovat nelze - třeba ostré rotační pohyby a třesy, kterými letadlo prochází při ztrátě kontroly, počítaje v to samozřejmě i přetížení. Svoje si také vyžádá stres (bouřka, křik pasažérů…)a další podobné vnější vlivy.
Vyšetřovatelé nehod se každopádně shodují na jednoznačném závěru - moderní letecké simulátory musí napravit největší vrahy v aviatice - piloty samotné. Po rocích výzkumů jak v NASA, tak i v armádě, se moderní vláda opět snaží piloty trénovat na co nejmodernějších simulátorech, nakonec, jejich odpovědnost je obrovská jak materiálně, tak co do lidských životů. I my rozhodně sdílíme ten názor, že šetřit zrovna na pilotech není nejmoudřejší...
- Zdroj: www