Jste zde

Letadlo budoucnosti bude na baterie. Za dvacet let

Evropské letecké konsorcium EADS představilo na pařížském aerosalonu koncept dalšího letounu budoucnosti. Po ekologicky šetrnějších elektromobilech nebo elektroplavidlech přišlo na řadu i "elektroletadlo" nazvané VoltAir. Vznést by se mohlo kolem roku 2035. Celý článek naleznete ZDE.

Hodnocení článku: 
Zatím nehodnoceno

Komentáře

Že takovou ptákovinu otiskne bulvár typu idnes, bych snad ještě pochopil, že jí linkuje odborný server je však na pováženou. To vážně nikomu nevadí,. že v článku chtějí v roce 2035 létat s něčím v čem mají být vysokoteplotní supravodiče, které nejen že nejsou k dispozici, ale dokonce ani neexistuje něčím podložená naděje, že budou existovat. Respektive i bez supravodičů neexistují odpovídající baterie, nejmodernějčí Li-Ion mají hustotu energie na kg hmpotnsti 200W/kg, naproti tomu běžná motorová nafta má na kg hmotnosti 60x tolik energiee, tzn. i při 40% účinnosti turbíny vychází pohon spalovacím motorem 25x lépe. V neposlední řadě, článek je tak spekulativní, že jasnou nevýhodu tedy plnou vzletovou hmotnost při prázdných bateriich prezentuje jako výhodu.

Já bych byl zase rád, kdyby mi zastánci a propagátoři těch elektrovehiklů vysvětlili, jak je to s tím, že neznečišťují ovzduší. Je sice pravda, že při jízdě/letu/plavbě sice ovzduší neznečišťují, ale kde chtějí tu elektřinu brát na nabíjení? Z uhelných elektráren - hodně čoudících, s malou účinností a s produkcí síry? Z atomek - které za pár let v Evropě zakážeme? Z větrníků nebo fotovoltaik - a jak dostává ekologie na prdel při jejich výrobě a někdy v budoucnosti i při likvidaci? Taky můžeme použít elektrárnu na plyn nebo mazut - a není pak lepší ty suroviny spálit rovnou v tom vehiklu? A jak je ekologická těžba lithia (a jaké máme jeho zásoby) a jeho zpracování? A co výroba těch baterií a jejich likvidace - ani trochu to nezatěžuje prostředí?
Co otázka to jedno proti elektrovehiklům...
Jo, a když slyším vysokoteplotní supravodiče, tak bych tam spíše očekával nějakých pár závitů nakrátko, ve kterých by protékalo hodně megaampér místo té baterie...

Já bych zas, kdyby mně nějaký odpůrce elektra řekl, jestli při výrobě nafty a benzinu vznikají nějaké splodiny ? A kde budeme brát ropu, až nebude ?

Ale propagátoři elektrovehiklů tvrdí, že při jejich provozu nevznikají žádné zplodiny. Čímž pěkně lžou, protože k provozu patří i ta výroba elektřiny a ta už zase tak bezproblémová není.
Taky si nedělejte starosti s tím, kde budeme brát ropu, až nebude. V západní Evropě - to jest v oblasti, kde na předražená elektroauta mají lidé peníze (a dostatečně vymyté mozky) - se většina elektřiny vyrábí z atomu nebo ušlechtilých paliv. Atom tam chtějí zlikvidovat a až dojde ropa a plyn, tak nebudou mít čím topit v elektrárnách a elektřina pro elektrovehikly nebude. A jak jsem už psal výše: nevidím důvod, proč z mazutu či plynu vyrábět elektřinu, transportovat ji, transformovat a nakonec ji narvat do drahých a těžkých baterek a teprve pak ji použít na pohon vozidla (prý ekologického)...

Na internetu je hodně videí o výbušnosti Lion akumulátorů.
Nmusí to být jen přetížením, stačí i mechanické poškození.
Taky by bylo zajímavé začat uvažovat jak ekologicky jde zlikvidovat staré lion akumulátory.