
Technologii iBeacon uvedla v roce 2013 společnost Apple jakožto specifikaci standardů pro nízkoenergetické Bluetooth vysílače, tzv. beacony či spoty, které dokáží mobilním zařízením předávat svoje identifikační informace. Bluetooth® SMART Beacons od firmy EM Microelectronic ale kráčí ještě dále, protože kromě zprostředkovaných informací z datového centra dokážou do vašich smartphonů přenést bezdrátově na vzdálenost několika desítek metrů i údaje přímo ze senzorů v jednotlivých Beaconech. Vytvářet vlastní zákaznické aplikace pomocí dodávaných vývojových kitů je velice snadné. Unikátních parametrů EMBC01 bylo dosaženo díky dvěma součástkám s mimořádně nízkým příkonem a nízkým napájecím napětím – integrovaným obvodům EM9301 a EM6819 (na HW serveru čtěte též Bezdrátová aplikace s minimální spotřebou).
Nejen vidět, ale i vědět
- Chcete se o hardwaru – Bluetooth® SMART Beacon EMBC01dozvědět více? Navštivte seminář Elektronické součástky a aplikace, který se na BVV koná 25. března od 9.00 do 13.00 hod. Zde Vás Ing. Petr Slavík z firmy ASICentrum seznámí s Bluetooth® SMART Beacons a vf komunikací s obvody EM Microelectronic, prezentace je v programu zařazena od 10.20 - 10.50 hod.
- Vstup na seminář je zdarma, pouze na základě předchozí registrace. Po ukončení semináře pak obdržíte volnou vstupenku na veletrh AMPER. Více v článku Součástky osaď na desku, doprav elektřinu a poháněj auto. AMPER doprovodí zajímavé akce.
Ke komunikaci se spoty slouží mobilní uživatelská aplikace Spothill, která je kompletně lokalizována pro platformu Android. Verze pro iOS je ve fázi testování a bude uvolněna brzy. Pro přijímání informací musí být mobilní zařízení vybaveno nízkoenergetickým modulem BLE (Bluetooth 4.0) a aplikací Spothill s povolenými notifikacemi spuštěnými na pozadí.
„Spoty dokáží zaslat zprávu ve chvíli, kdy se uživatelé dostanou do jejich blízkosti, stráví v jejich okolí určený čas nebo naopak jejich dosah opustí. Rozeznají také opakovanou návštěvu uživatele. Právě kombinace těchto scénářů umožňuje cílit na konkrétní zákaznické skupiny. Aplikace pracuje s uživatelskými preferencemi a jednotlivé nabídky jsou tedy filtrovány na základě informací ukládaných v profilu uživatele,“ vysvětluje Studený. Byznys model platformy Spothill je založen na bázi pronájmu jednotlivých spotů. V paušální měsíční částce je kromě samotné technologie spotů zahrnut také jejich servis.
Neogenia od loňského podzimu uskutečnila dvě desítky projektů Spothill se stovkami umístěných spotů, které používají subjekty OC Kotva, pražské Kongresové centrum při muzikálu Mamma Mia či Technické muzeum v Brně. Do dubna letošního roku díky pilotnímu projektu nabízí spoty se spoluúčastí.

Na HW.cz čtěte též Chcete zažít elektrizující atmosféru? Navštivte AMPER 2015.