Jste zde

Znáte svou digitální osobnost? Nové modely chování odhaleny

Z nové studie společnosti IBM vyplývá, že rostoucí počet digitálních zařízení, jež spotřebitelé používají, s sebou přináší vznik čtyř nových „digitálních osobností“. Tento vývoj nutí společnosti implementovat inovativní obchodní modely a nabízet individualizované služby.
Nová studie mediálního a zábavního trhu nazvaná „Beyond Digital“ vykresluje obraz rychle se proměňující povahy spotřebitelů, kteří si přímo závratnou rychlostí osvojují stále širší paletu digitálních zařízení. Navíc navzdory všeobecnému přesvědčení netvoří jejich většinu vysokoškolští studenti. Například 65 % respondentů ve věku 55 až 64 let surfuje po internetu a vyměňuje si textové zprávy s přáteli při sledování televize. Mezi respondenty staršími 65 let pak při sledování televize brouzdá po internetu 49 % a 30 % z nich píše textové zprávy. Celkem 82 % všech respondentů mezi 18 a 64 lety používá propojená digitální zařízení.
 
Doba se mění a někteří s ní | ilustrační foto: IBM


 

Nové osobnosti

 
Propojení uživatelé dnes vyžadují okamžitý přístup k obsahu přizpůsobenému jejich vlastním požadavkům. Vzhledem k růstu digitálních zařízení přestává být jednosměrná komunikace a distribuce obsahu dostatečným řešením. Podle nové studie společnosti IBM lze většinu uživatelů rozřadit do čtyř osobnostních kategorií:

 

1. Odborníci na efektivitu

  • Respondenti spadající do této kategorie (celkem 41 %) si používáním digitálních zařízení a služeb usnadňují každodenní aktivity. Dávají přednost e-mailům před dopisy, ke komunikaci s ostatními lidmi využívají Facebook, připojují se na internet prostřednictvím mobilních telefonů a nakupují online.
 

2. Králové obsahu

  • Obecně vzato se jedná o spotřebitele mužského pohlaví, kteří často hrají online hry, stahují filmy a hudbu a sledují televizní pořady online. K této skupině náleží 9 % účastníků celosvětového průzkumu.

 

3. Sociální motýlci

  • Důraz kladou především na společenskou interakci – vyžadují okamžitý kontakt s přáteli nehledě na místo a čas. Celkem 15 % všech respondentů často aktualizuje své internetové sociální sítě, označuje a popisuje nahrané fotografie a sleduje videa ostatních uživatelů.
 

4. Mistři propojenosti

  • Celých 35 % respondentů přistupuje k mediální spotřebě pokročilým způsobem a využívá mobilní zařízení a chytré telefony pro přístup ke hrám, hudbě, videím, zprávám, informacím o počasí či sportu.
 
 
IBM oslovila 3 800 spotřebitelů z šesti zemí – Číny, Francie, Německa, Japonska, Spojeného království a Spojených států. Do výzkumu se navíc zapojili zástupci vysílacích stanic, mediálních agentur a telekomunikačních operátorů z celého světa.
 
Zdroj: IBM
Hodnocení článku: