Jste zde

S přenosným projekčním systémem s hloubkovým snímáním dodáte interaktivní vlastnosti jakémukoliv povrchu

OmniTouch je přenosný projekční systém, který vyvinuli výzkumní pracovníci z Microsoft Research a Carnegie Mellon University. Tento systém umožňuje uživatelům proměnit papírový podklad, zeď, nebo dokonce jejich vlastní ruce, paže či nohy v grafické interaktivní povrchy.

OmniTouch používá hloubkově snímající kameru, podobnou Microsoft Kinect, ke sledování prstů uživatelů na běžných površích. Tato schopnost pak umožňuje uživateli ovládat interaktivní aplikace poklepáním nebo přetahováním prsty, podobně jako by to dělali s dotykovými obrazovkami, smartphony, nebo tablety. Projektor může přenést klávesnice a další ovládací prvky na jakýkoliv povrch, přičemž se automaticky přizpůsobí tvaru povrchu, aby tak minimalizoval zkreslení promítaného obrazu.

„Je pravděpodobné, že cokoli, co jste schopni v dnešní době dělat na svých mobilních telefonech, budete pomocí OmniTouch schopni dělat na své vlastní dlani,“ říká Chris Harrison, student Ph.D. na institutu Human-Computer Interaction při Carnegie Mellon University. Dlaň může být použita jako klávesnice telefonu nebo jako tablet pro zaznamenání stručných poznámek. Mapy, projektované na zeď, může uživatel posouvat a také přibližovat stejnými pohyby prstů, které pracují s konvenčním multidotykovým displejem.

Chris Harrison pracoval jako stážista v Microsoft Research, když vyvinul OmniTouch ve spolupráci s výzkumným pracovníkem Hrvojem Benkem a s Andrewem D. Wilsonem z Microsoft Research. Harrison popsal celkovou technologii 19. října na sympoziu o Technologii a Softwaru uživatelského rozhraní (UIST) při Asociaci pro výpočetní techniku v Santa Barbaře v Kalifornii. Video, které představuje OmniTouch, a další stažitelná média můžete shlédnout ZDE.

Zařízení OmniTouch je připevněno na uživatelovo rameno. Jeho součástí je hloubková kamera krátkého dosahu a laserový pikoprojektor. Harrison však také zmínil, že zařízení by nakonec mohlo mít velikost balíčku karet nebo dokonce krabičky od sirek a tudíž by se snadno vešlo do kapsy, bylo by snadno přenosné nebo by v budoucnu také mohlo být začleněno do příručních mobilních zařízení.

„S pomocí OmniTouch jsme chtěli využít obrovskou plochu, kterou nám reálný svět poskytuje,“ říká Benko, výzkumný pracovník ze skupiny pro adaptivní systémy a interakci z Microsoft Research. „Tuto práci vnímáme jako jakýsi evoluční krok, který je součástí celkové snahy Microsoft Research prozkoumat možnosti nekonvenčního využití dotyku a gest v zařízeních, abychom ještě více rozšířili naši představu všudypřítomnosti výpočetní technologie. Otevřená spolupráce s akademickými a výzkumnými pracovníky, jako je Chris, je zásadní pro schopnost naší společnosti provádět špičkový výzkum a pro všeobecný pokrok v modernizaci uživatelského rozhraní počítače.“ 

 

„Je pravděpodobné, že cokoli, co jste schopni v dnešní době dělat na svých mobilních telefonech, budete pomocí OmniTouch schopni dělat na své vlastní dlani“

 

Harrison dříve pracoval pro Microsoft Research, kde se věnoval vývoji Skinput, technologii, která používala bioakustické senzory na ruce nebo na předloktí k detekování pohybů prstů. Skinput pak umožnil uživatelům ovládat „smartphony“ nebo další kompaktní výpočetní zařízení.

Optické snímání používané v OmniTouch však umožňuje širokou škálu interakcí a potenciál jeho schopností je podobný schopnostem počítačových myší nebo dotykových obrazovek. Je schopen sledovat trojrozměrný pohyb na ruce nebo dalších běžných površích a také rozezná, zda prsty „kliknou“ na danou plochu nebo zda se pouze pohybují nad ní. A co víc, OmniTouch nevyžaduje kalibraci – uživatelé mohou jednoduše nosit zařízení kdekoliv a ihned využívat jeho funkce. Není zapotřebí žádné doplňkové vybavení prostředí. Potřebujeme pouze samotné přenosné zařízení.

Download a odkazy:

Hodnocení článku: 

Komentáře